سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای
سبز نیوز

سبز نیوز

مطالب کاربردی گیاهان زینتی.گیاهان دارویی.کشت قارچ.کشت گلخانه ای.تراریوم و بونسای

آفتاب سوختگی کاکتوس

آفتاب سوختگی کاکتوس

کاکتوس هایی که در محل سایه و یا کم نور نگهداری می شوند اگر به یکباره در معرض نور خورشید قرار گیرند دچار آفتاب سوختگی می شوند . آفتاب سوختگی بیشتر نشانه هایش را بر بالای کاکتوس و لبه های بیرونی آن نشان می دهد . آفتاب سوختگی رنگ رفتگی سفیدی بر روی کاکتوس ایجاد می کند که اگر شدت آفتاب سوختگی زیاد باشد به رنگ قهوه ای تیره تغییر رنگ پیدا می کند .  

آفتاب سوختگی کاکتوس

درمان : اگر آفتاب سوختگی کاکتوس شما در مرحله سفیدی می باشد جای امیدواری است ، شما می بایستی کاکتوس را به محل سایه منتقل کنید و آبیاری منظمی داشته باشید تا کاکتوس به حالت اولیه خود باز گردد ولی اگر کاکتوس شما آفتاب سوختگی قهوه ای دارد اثر آن دائمی بر روی کاکتوس می ماند ، فقط شما آنرا به سایه منتقل کنید و منظم آبیاری کنید .

آفتاب سوختگی کاکتوس

اگر شما یک کاکتوس از مغازه خریداری کرده اید ، این کاکتوس مدت زیادی در نور کم زندگی کرده است پس شما نباید به یکباره آن را در زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید چون  آفتاب سوخته می شود . برای نگهداری کاکتوس خریداری شده در زیر نور مستقیم خورشید باید کم کم آنرا به محیط عادت دهید و هر روز فقط چند ساعت زیر نور خورشید باشد و طی چند هفته کم کم ساعت ها را زیاد کنید که کاکتوس به نور جدید عادت کند  . این را هم در نظر داشته باشید که بعضی از گونه های کاکتوس هیچگاه نباید در زیر نور مستقیم خورشید باشند و همچنین نور مستقیم در هر شهر ایران با شهر دیگر فرق می کند . شهر های جنوبی آفتاب سوزنده دارند ولی شهرهای شمالی آفتابی ملایم دارند .

آفتاب سوختگی کاکتوس


مطالب مرتبط:
انواع بیماریهای کاکتوس ها و راههای درمان

ساخت تراریوم(جدید)

نگهداری از گیاهان گوشتی

تغییر شکل کاکتوس

آبیاری بیش از حد کاکتوس

آفتاب سوختگی کاکتوس

بهترین زمان تعویض گلدان کاکتوس

نظرات 2 + ارسال نظر
من مسلمانمم نه تروریست پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 10:43 ب.ظ http://pishtazanmosalmanand.blogfa.com/

سلام.وبلاگ جالب و پرمحتوایی دارید.بنده شخصا از پرورش گیاهان بسیار لذت میبرم.ممنون که به وبلاگم سرزدید و نظر گذاشتید.همچنین از انتقادتون هم ممنونم.من سعی میکنم تا جایی که بتونم هفته ای یکبار اپ کنم!شاید منظور شما مطالب مرتبط با اسم وبلاگم باشه.... !خوشحالم که به موضوع ، علاقه نشون دادید.چشم!سعی میکنم بیشتر مطالبی ااز این دست در وبم قرار بدم.شما با افتخار لینک شدید.منتظر حضور سبزتان در وبلاگم هستم.خوشحال میشم از نظرات شما بهرمند شوم.موفق باشید!

roya پنج‌شنبه 28 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 11:37 ب.ظ http://yakamuz17.blogfa.com

slm mc az lotfetun ok hatman

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد